Direct aanmelden?

Bent u dental professional, maar nog geen lid? Meldt u dan aan.

Aanmelden

Wachtwoord kwijtgeraakt?

Klik hier


Op zoek naar een nieuwe collega?
Log snel in en bekijk de laatste Speurders!

lees verder

HD: Alg Info over inbellen

Wat is het inbelnummer van DentalPlaza?
Het nummer om verbinding te maken met InterEstate of Dentalplaza is: 0676050505
(Dit is het gewijzigde nummer per 1 augustus 2005)

Ik wil niet meer inbellen via InterEstate. Wat gebeurt er met de facturen?
U hoeft zich geen zorgen te maken. Zodra u ophoudt met inbellen zult u van ons geen factuur meer ontvangen. Als u op een later tijdstip toch weer wilt gebruik gaan maken van uw inbelaccount, kan dat. U zult dan weer automatisch een factuur ontvangen.

Mijn rekening is hoger dan ik dacht, kan ik ergens mijn surfuren bekijken?
Uiteraard. Als u eenmaal ingelogd bent op dentalplaza.nl kunt u aan de linkerkant van uw scherm, onder uw adresgegevens de link volgen 'Surfuren overzicht'. Hier kunt u per maand uw surfuren overzicht bekijken.

Ik krijg geen kiestoon, of de lijn is telkens in gesprek...
Indien u geen kiestoon verkrijgt van uw telefoon dan moet u de kabels controleren. Ook als u een huis-centrale heeft dan kan het ook zijn dat je voor het inbelnummer eerst een 0 moet draaien om een buitenlijn te krijgen. Zorg er ook voor dat al uw programma's gebruik maken van de juiste inbelverbing.
Voor het controleren of u de juiste verbinding heeft ingesteld om een internet verbinding te maken volgt u onderstaande stappen.

  • Klik op Start.
  • Klik op Instellingen.
  • Ga naar het configuratie scherm.
    • Dubbelklik op internet opties.
    • Klik op het tabblad 'verbindingen'
      Controleer hier of u de juiste verbinding heeft ingesteld.

Voor het controleren of Outlook Express de juiste verbinding heeft ingesteld om een internet verbinding te maken volgt u onderstaande stappen.

  • Start het Outlook Express programma.
  • Klik op Extra.
  • klik op Accounts.
  • Klik op het tabblad e-mail.
  • Dubbelklik op de betrokken mail-server die ingesteld staat.
  • Klik op het tabblad 'verbinding'.
    Controleer hier of u de juiste verbinding heeft ingesteld.

Als ik inbel wordt de verbinding tijdens de verifiëring van usernaam en wachtwoord meteen verbroken... De computer blijft vragen om het wachtwoord.
Om in te bellen via onze inbelvoorzieningen dient u als login bij uw instellingen uw VOLLEDIGE e-mail adres (dus gebruikersnaam met @interestate.nl erachter) op te geven in plaats van alleen uw loginnaam. Controleer ook of u het juiste wachtwoord hebt ingevuld.

Als ik inbel duurt de username en wachtwoord controle ('verifying username and password') heel erg lang. Soms kom ik er wel in maar vaker niet...
(Windows 95/98/me:) Wat er dan meestal mis is, is dat de computer eerst probeert in te loggen het Windows lokale netwerk login naam en wachtwoord. Om dit te kunnen verhelpen volgt u aan aantal stappen.

  • Ga naar de eigenschappen van de InterEstate inbel verbinding.
  • Selecteer het tabblad server-instellingen. (server types)
    • En vink hier de optie 'aanmelden bij netwerk' (log on to network) UIT, zodat er geen vinkje meer voor staat.

(Windows XP:)  Zorg dat alleen het Internet Protocol (TCP/IP) aangevinkt staat, en dat QoS Pakketplanner verwijderd is uit de lijst. De QoS Packet Scheduler (QoS Pakket-planner) is in veel gevallen de veroorzaker van problemen, en kan veilig compleet verwijderd worden. Ook is het zo dat bij sommige Windows XP-versies 'Client voor Microsoft Netwerken' standaard aan staan. Dit is even problematisch als 'Aanmelden bij Netwerk' in win9x/ME, en kan verwijderd/uitgezet worden Onder WinXP door de volgende stappen te volgen.

  • Klik op Start.
  • Klik op Instellingen.
  • Klik op het Configuratiescherm.
    • Dubbelklik op Netwerk-en Internetverbindingen.
    • Klik op Rechtermuistoets op Netwerkverbindingen.
      • Kies voor Eigenschappen.
      • klik op het tabblad Netwerk.

De verbinding schijnt heel traag te zijn en ik krijg soms de Windows foutmelding 645 of 720.
Dit probleem kan liggen aan de externe toegang van Windows en met name het 'winsock' bestand. Dit bestand regelt de communicatie voor de externe toegang en de COM-poorten. Er zal een her-installatie van de externe toegang gedaan moeten worden om dit te kunnen verhelpen.
(LET OP U moet alle wachtwoorden op papier hebben staan voordat u de externe toegang opnieuw gaat installeren PAS OP).

  • Start de computer.
  • Klik op start.
  • klik op instellingen.
  • Klik op het configuratiescherm.
    • Dubbelklik op software (ad/remove programs).
    • Klik op het tabblad 'Windows onderdelen'.
      • Verwijder het vinkje bij de 'Externe toegang'.
      • Klik op Ok of op Toepassen.
        U kan terug komen in het configuratiescherm.
      • Klik op Oke om in het Configuratiescherm terug te komen.

Om de 'Externe toegang' weer te installeren moet u dezelfde stappen volgen als hierboven, maar bij het punt van Verwijder het vinkje bij de 'Externe toegang' moet u WEL een vinkje plaatsen om de externe toegang weer te selecteren.
Maak daarna een nieuwe verbinding met de Externe toegang en probeer het opnieuw. Mocht het helemaal niet meer gaan werken, dan kunt u proberen om het betrokken modem opnieuw te installeren.

De verbinding wordt regelmatig verbroken, of het surfen gaat heel traag.
Het is mogelijk dat een Ad-aware (spyware) besmetting op uw computer actief is, of een virus. Doorloop de volgende punten eens om te zien of het verholpen kan worden:

  1. Controleer eerst of er geen stroring op de lijn is. Deze storing word meestal door overige apparaten op het telefoon net veroorzaakt (probeer eens de computer als enig apparaat op het telefoon net aan te sluiten).
  2. Controleer ook alle aansluitingen. Een slecht geknipt stekkertje kan zeer onbetrouwbare verbindingen veroorzaken.
  3. Check ook of u de KPNdienst 'Wisselgesprek' uit hebt staan indien u deze heeft!. Als dit aan staat, zullen alle inkomende telefoongesprekken de verbinding met het internet beëindigen. Schakel tijdens het internetten WisselGesprek tijdelijk uit. Dit doe je door #43* voor het inbelnummer te zetten. Als je bent uitgesurft, bent je dan gewoon weer dubbel bereikbaar.
  4. Het kan zijn dat bijv. tijdens het downloaden van grote bestanden de internet verbinding uitvalt. Dit komt omdat Windows het downloaden niet ziet als internet activiteit. Vergroot de tijdsduur voordat er automatisch word opgehangen onder internet opties > verbindingen.
  5. Zorg ervoor dat je computer aangesloten is op een geaard stopcontact. Piek en dalspanningen kunnen ook de oorzaak zijn van wegvallende verbindingen.
  6. Als je meerdere telefoons in huis hebt, dan kunnen uw huisgenoten die tegelijk proberen te bellen terwijl jij ingebeld ben, ook de oorzaak zijn.
  7. Als de verbinding vaak verbroken word en als u een 56k modem heeft; Probeer de maximale verbindings snelheid eens wat lager te zetten. Zie de handleiding van het modem. Controleer in deze handleiding of de modemconfiguratie de optie 'retrainen' kent.

Ik kan wel inbellen, maar vervolgens geen enkele pagina opvragen.
Dit kan te maken hebben met een aantal punten, namenlijk Ad-aware (spyware), virus of verkeerde instellingen. Voor het controleren van de instellingen volgt u deze stappen.

  • klik op start.
  • klik op het configuratiescherm.
    • dubbelklik op 'Internet opties'.
      • Klik op het tabblad 'Verbindingen'.
        controleer of uw hier geen proxy server hebt ingesteld (bijv. nog van uw vorige provider).
Indien u nog een aanpaste browser heeft van uw vorige provider, waar u de proxy instellingen niet mag aanpassen; installeer dan een nieuwe browser.

Het inbellen gaat goed, ik kan ook surfen, maar geen mail versturen of ontvangen!
Kijk eerst eens in uw e-mail programma of de instellingen nog goed staan. Sommige antivirus programma's en firewalls veranderen bijvoorbeeld de serverinstellingen in uw e-mailprogramma, waardoor het soms niet meer werkt. Deze worden vaak aangepast naar het lokale adres 127.0.0.1. Check ook of uw mailbox niet vol zit. Zie ook de Dental Plaza helpdeskpagina's over e-mail

Als ik ADSL heb kan ik dan gewoon nog mijn email ophalen?
Ja dat kan, het verbindingstype speelt geen rol met het ophalen van uw email berichten.


Terug

Copyright © 2018 DentalPlaza. All Rights Reserved. | Privacy Statement


BarTrack®
BarTrack is de enige complete scanoplossing speciaal ontwikkelt voor de druk bezette Dental Professioneel, bestellen, informatie opvragen, registreren...

lees verder

Helpdesk vragen?


lees verder